Fizik Motoru Devlog #01
---
---
Oyun motorları genel ihtiyaçlar için gayet güzel rijit fizik motorlarına sahiptir. Fakat bu fizik motorları beni özellikle gerçek fiziğe yakın arayışlarımın dışındaki bazı projelerde kısıtlar.(Çoğu projemde bu geçerlidir. ) Ben de bu yüzden kendi esnek fizik motorumu geliştirmeye karar verdim. Daha önce iptal ettiğim bu oyun projesinde bu konuda tecrübeler edinmiştim. Bu projede amacım yumuşak nesne simülasyonlarını canlandırabilmekti.
Şimdi yeni baştan genel kullanımlarım için bir fizik motoru geliştiriyorum.
Amaçladığım Özellikler;
- Saf c# ile yazılmış olmalıdır. Unity, Godot, Mono game gibi c# oyun geliştirme ortamlarına adapte edilebilmeli. Projem için en düşük seviyede modifikasyonlar yapabilmeliyim.
- Geleneksel karakter fiziği ile geliştirme yapmaya olanak tanımalı. Aynı zamanda fizik dünyası ile etkileşim kurabilmeli.
- Hem sert nesneleri hem yumuşak nesneleri simüle edebilmeli.
- Performans dostu olmalı ve modern optimizasyon geliştirmelerine sahip olmalı.
Sırada ne var?
- Geniş Faz tarafında daha fazla optimizasyon
- Şuan Godot Engine kullandığım için kullanımı kolaylaştıracak çeşitli araçlar, eklentiler.
- Tilemap’leri collider nesnelerine dönüştürme algoritması
- Bazı render seçenekleri (Pixel, texture,vektör )
Yorumlar
Yorum Gönder